Deníky dnes vycházejí se speciálním logem

14.07.2016

Do rukou dnes čtenáři dostávají výjimečné číslo Deníku. Dnes mimořádně Deníky vycházejí se speciálním letním logem a s letní přílohou.

Logo se vztahem k obsahu bude Deník používat sice nepravidelně, ale určitě ne ojediněle. Čtenáři se mohou těšit na další aktuální varianty od artdirectora Jiřího Buška. „Kreativní úpravy loga, které známe od společnosti Google, nám umožňují vyzdvihnout důležitý prvek v Deníku. Věříme, že se čtenářům tento skvělý způsob, jak zdůraznit obsah novin, zalíbí," uvedl Roman Gallo, ředitel redakcí Deníku.

Letní příloha je plná dobrých zpráv, které se k létu hodí. Čtenáři zde naleznou servisní informace například kam vyrazit v parném létě k vodě, jak si poradit s cestovní nevolností, dehydratací nebo s jet lagem. Jak se vypořádat se dvěma měsíci volna, aby byli spokojení rodiče i jejich děti, nebo jak se v horkých dnech postarat o domácí miláčky. Určitě se cestovatelům budou hodit i informace, jak fotografovat o dovolené. V Deníku samozřejmě nebudou chybět kulturní tipy, na které jsou čtenáři zvyklí.

Magazín Dotyk spouští nový web

30.06.2016

Magazín Dotyk vydavatelství Vltava-Labe-Press spustil novou modernější verzi svého webu. Cílem této změny je zpřístupnit kvalitní obsah Dotyku širšímu publiku.

Magazíny rodiny Dotyk procházejí výraznější změnou poprvé po třech letech. Čtenářům tak přináší dokonalý uživatelský zážitek na všech zařízeních, dále pak rychlost načítání a přehlednost. Změna se týká nejen publicistického týdeníku, ale také byznysového týdeníku Dotyk Byznys. Nový web i aplikace Dotyku spojí obsah obou magazínů do jedné platformy, a to jak webové, tak do mobilní a tabletové aplikace.

„Obsah Dotyku se rozšířením o webovou platformu, v souladu s posledními trendy v médiích, může dostat mezi daleko širší skupinu čtenářů a zároveň ho bude daleko snazší sdílet na sociálních sítích, jakožto rostoucím zdroji pro získávání informací. A to si Dotyk se svým vysoce kvalitním obsahem určitě zaslouží," řekl Michal Klíma, generální ředitel VLP.

„Dotyk na novém webu zkrátil periodicitu, články jsou publikovány v průběhu každého dne. Dotyk je nyní "online-first" magazínem. Inzertní formáty vedle tabletové verze zahrnují i standardní webovou inzerci, takže Dotyk se pro inzerenty stává atraktivnějším médiem," uvedl Petr Bednář, ředitel digitální divize.

Novinkou je prezentace článků prostřednictvím tzv. trendů, tedy témat, která aktuálně hýbou společností. Trendy čtenářům umožní rychlou orientaci v dění doma i ve světě a zároveň nabídnou možnost hlubšího poznání problematiky. Na webu Dotyk.cz se rovněž objevila nová rubrika "Exkluzivně" prezentující unikátní a rychlé zprávy zejména z oblasti byznysu.

„Nová aplikace pro tablety, která nahradí tu stávající, bude mnohem více propojená s webem," doplnila Eva Hanáková, ředitelka redakcí magazínů Dotyk. A dodala: „Kromě toho máme i novou aplikaci pro mobilní telefony, které se postupně stávají tou hlavní platformou, z níž lidé čerpají informace."

Prodej inzerce do všech platforem Dotyku zajišťuje agentura AdActive, ve které VLP získalo před pár dny stoprocentní podíl, a která tak je obchodním zastoupením pro digitální aktivity celé skupiny. Inzertní produkty nyní vedle tabletové verze zahrnují i klasické webové formáty.

Vltava-Labe-Press, Astrosat Media a Tablet Media sfúzují do jedné firmy

29.06.2016

Společnosti Vltava-Labe-Press, Astrosat Media a Tablet Media se sloučí do jedné společnosti s novým názvem Vltava Labe Media a jako samostatné firmy zaniknou. K fúzi dojde od července 2016.

Společnost Penta resp. Angaur je v současnosti jediným akcionářem vydavatelství Vltava-Labe-Press a Tablet Media. Vltava-Labe-Press je pak jediným akcionářem vydavatelství Astrosat Media. Fúzí se tak završí akvizice jednotlivých společností, které Penta na českém mediálním trhu v minulém roce získala.

Se změnou názvu společnosti dochází i ke změně sídla, které bude v Praze Jinonicích v budově Aviatica v komplexu Waltrovka.

Mediální skupina Vltava Labe Media je druhým největším subjektem na tištěném trhu z pohledu celkového zásahu počtu čtenářů.

Pražskému deníku se relaunch vyplácí

27.06.2016

Pražský deník vychází v nové podobě právě dva měsíce. Během této krátké doby se zařadil mezi hlavní tištěná média v Praze. Na konci června jej čte 15 krát více čtenářů než před startem projektu. Unikátní metoda distribučních pytlů, kterou Pražský deník uvedl na český trh, se potvrdila jako účinný marketingový a distribuční nástroj. Jejím prostřednictvím je nyní distribuováno zhruba 12 tisíc výtisků denně.

Vydavatelství Vltava Labe Press (VLP) se podařilo úspěšně vytvořit nový distribuční kanál pro tištěné noviny – samoobslužné distribuční pytle. Výsledky dokazují, že Pražané si během dvou měsíců na tuto novou metodu zvykli. „Pytle nám jednoznačně pomohly při rozjezdu projektu, kdy jsme potřebovali dostat Pražský deník k maximálnímu počtu čtenářů," uvedl Michal Klíma, předseda představenstva a generální ředitel VLP. „Věděli jsme, že část novin si čtenáři odeberou bez zaplacení. To je běžný jev při zavádění této metody i v jiných zemích. Ale ochota lidí platit za naše noviny distribuované prostřednictvím pytlů, roste. Pro nás nejsou pytle jen cestou, jak zvýšit prodej, ale rovněž marketingovým nástrojem a ten funguje více než dobře. Značka Pražský deník je po dvou měsících opět známá," dodal Michal Klíma.

Distribuční pytle provázel od počátku zájem ze strany médií, občanů, ale také vandalů. Denně jich byly zničeny desítky. „S vandalismem jsme počítali. Máme vytvořenu fungující logistiku a technické zajištění. Zničená místa tak dokážeme rychle opravit či nahradit novými pytli. Po dvou měsících na trhu se však počet zničených distribučních míst výrazně snížil," řekl Roman Gallo, ředitel redakcí Deníku.

První měsíc projektu bylo v rámci marketingové kampaně dodáváno na trh 70 tisíc výtisků denně, převážně zdarma. Postupně Pražský deník přešel na placené formy distribuce. Prodej v trafikách se zněkolikanásobil oproti stavu před startem projektu. Stále populárnější a úspěšnější je prodej novin prostřednictvím kolportérů, kteří se vrátili do ulic spolu s Pražským deníkem. „Čtenáři zpočátku nechtěli za noviny u kamelotů platit. Zvyk odebírat noviny zdarma je v Praze silný. Dnes se však počet našich novin prodaných na ulici zvyšuje. Současně získáváme mnoho nových předplatitelů" upřesnil Roman Gallo.

Pozitivním efektem restartu Pražského deníku je nárůst inzertních výnosů v Praze. „Inzertní plán výrazně překračujeme. Za první dva měsíce nové podoby Pražského deníku máme vyšší inzertní výnosy než vloni za celé pololetí," prozradil Michal Klíma, předseda představenstva a generální ředitel VLP.

Vltava-Labe-Press koupilo největší internetové media zastupitelství

15.06.2016

Vydavatelský dům Vltava-Labe-Press, který je od listopadu 2015 součástí investiční skupiny Penta, dnes koupil největší internetové media zastupitelství v České republice AdActive, které nabízí komplexní služby v oblasti on-line marketingu.

VLP do této doby drželo 30 % společnosti AdActive. Další podíly vlastnili Jan Vobecký, Petr Ott a Tereza Kosíková. Podpisem smlouvy se stává VLP stoprocentním vlastníkem, avšak firma AdActive zůstává dál samostatnou společností. Bývalí majitelé budou i nadále působit ve společnosti a podílet se na dalším rozvoji firmy. „Všechny vztahy se zastupovanými médii, inzertními klienty a mediálními agenturami zůstávají v platnosti. Vstup silného investora je logickým krokem k dalšímu rozvoji firmy," řekl Jan Vobecký, jednatel společnosti AdActive.

„Koupě společnosti AdActive je významným krokem k jednomu z klíčových cílů, která VLP má v oblasti digitálu. Tato akvizice bezesporu posouvá celé vydavatelství k pozici lídra v online," uvedl Michal Klíma, generální ředitel a předseda představenstva VLP.

AdActive zastupuje přes osm desítek webů. Celková návštěvnost v měsíci květnu dosáhla podle NetMonitoru 4,14 milionu reálných uživatelů. To skupinu zastupovaných webů AdActive řadí v českém internetu na třetí místo za Mafru a Seznam.cz.

„Do budoucna hodláme rozvíjet jak pozici AdActivu na trhu mediazastupitelů, tak vlastní online aktivity VLP," doplnil Petr Bednář, ředitel digitální divize VLP.

Miliardáři první republiky. Vychází první tištěný speciál týdeníku Dotyk

30.05.2016

Týdeník Dotyk z vydavatelství Vltava-Labe-Press uvedl na trh svůj první tištěný speciál. Ten přináší příběhy slavných českých značek a jejich zakladatelů z dob první republiky i monarchie.

Tištěný speciál "Miliardáři první republiky" doposud ryze digitálního týdeníku Dotyk popisuje ságy rodiny Baťů a dalších podnikatelských rodů. Publikace představuje elitu, která dala základy průmyslu a podnikání v zemích českých. Kromě toho ukazuje, kterak se dělal byznys za dob tatíčka Masaryka nebo za císaře pána.

„Čtenář v magazínu najde profily osobností, jejichž značky - v různých podobách - mnohdy přežily až do současnosti. Dozví se, jakými bysnysovými zásadami se tito průkopníci českého byznysu řídili. Co byly jejich silné stránky a slabiny. Nebo třeba s kým z politiků spolupracovali," uvedla Eva Hanáková, zástupkyně generálního ředitele VLP pro obsahové strategie a šéfredaktorka Dotyku.

Kdo se mezi tuto elitu řadí? Tak třeba:
- Emil Škoda, zakladatel plzeňské strojírenské Škodovky
- František Křižík, vynálezce a elektrotechnik, jenž přivedl elektřinu do českých měst a vesnic
- Jaroslav Preiss, vlivný prvorepublikový šéf Živnostenské banky
- Hanna Podolská, první dáma české módy a majitelka nejznámějšího pražského módního salonu
- Adolf Loos, geniální architekt z Brna
- František Serafin Odkolek, legenda českého mlynářství a pekařství
- Tomáš Baťa, celosvětově uznávaný obuvnický král ze Zlína
- a mnozí další.

Speciál "Miliardáři První republiky" je k dostání na novinových stáncích a lze jej i objednat formou SMS. Vydání má 132 stran a stojí 89 korun.

Pražský deník: Zítra začíná soutěž o luxusní zájezdy

24.05.2016

Již zítra 25. května startuje v Pražském deníku velká jarní soutěž pro čtenáře, která potrvá až do 18. června. Denně mohou čtenáři soutěžit o ceny za 10 000 korun a každé pondělí o luxusní zájezd k moři.

Soutěž byla vyhlášena ve speciálním vydání Pražského deníku, které vyšlo v pátek 20. května a bylo distribuováno zdarma v rekordním nákladu 650 000 výtisků.

Pravidla soutěže jsou velmi jednoduchá. Každý den v Pražském deníku na straně 2 v hlavním tématu čtenáři naleznou zvýrazněné písmeno. Nalezené písmeno zašlou pomocí SMS do 24.00 hodin v den vydání Pražského deníku.

Každý den vybereme deset správných odpovědí (SMS), které vyhrávají ceny v hodnotě 10 000 korun. Vyhrává každá 10., 50., 100., 150., 200., 250., 300., 350., 400., 450. správná SMS. Tento týden se hraje o vstupenky na Prague Food festival, do Aquapalace Čestlice a do Divadla Kalich. Již v pondělí 6. června a následující dva pondělky rozhodne o výhercích zájezdů absolutně nejvyšší počet správných odpovědí zaslaných z jednoho telefonního čísla. Ve hře jsou celkem tři luxusní zájezdy od cestovní kanceláře Blue Style.

Podrobné informace o soutěži jsou k nalezení na http://www.denik.cz/souteze/velka-jarni-soutez-s-prazskym-denikem-20160517.html.

Vychází speciální vydání Pražského deníku v nákladu 650 000 kusů

20.05.2016

Ode dneška je do schránek v Praze a jejím nejbližším okolí distribuováno speciální vydání Pražského deníku v rekordním nákladu 650 000 kusů.

Vydavatelství Vltava-Labe-Press se rozhodlo touto cestou Pražanům ukázat změny, které udělalo v Pražském deníku koncem dubna. Speciální Pražský deník je distribuován na území Prahy, Prahy-východ a Prahy-západ zdarma do schránek rezidentů. Distribuce začala dnes a bude ukončena do úterý 24. května.

Speciál má 24 stran. Hlavním tématem je pražská kriminalita, informace o tom, kde je a není v Praze bezpečno. Zároveň přinášíme pražský informační servis, mj. mapu nového parkování v metropoli. Celkově je speciál koncipován jako představení našich novin.  Chceme Pražanům ukázat, že Pražský deník je list pro ty, kteří v Praze žijí, pracují nebo studují a bezkonkurenčně nejvíce prostoru je věnováno pražským tématům. Nabízíme užitečné zprávy, poskytujeme praktický servis a informace z kultury a sportu. Navíc podtitul Pražského deníku je Praha – Česko – Svět, protože přinášíme i kompaktní zpravodajství z Česka a ze světa," řekl ke speciálnímu vydání Roman Gallo, ředitel redakcí Deníků. „Potěšil nás i mimořádný zájem inzerentů, který výrazně překonal naše už tak poměrně ambiciózní plány," dodal Gallo.

Ve speciálním vydání Pražského deníku bude vyhlášena soutěž pro čtenáře, která potrvá od 25. května do 18. června. Každý týden se soutěží o zahraniční zájezd v hodnotě 50 000 korun a denně o několik cen v hodnotě 10 000 korun.

Časopis Překvapení slaví 20. narozeniny

17.05.2016

Letošní jubilejní narozeninové Překvapení, které patří do portfolia vydavatelství Astrosat Media, vychází v pondělí 16. května 2016. K 20. narozeninám připravila redakce pro své příznivce speciální dárek – MAXIKŘÍŽOVKU formátu A2, aby si náruživí čtenáři a čtenářky mohli zaluštit „ve velkém."

V narozeninovém čísle budou kromě obvyklých rubrik i speciální vzpomínková redakční nástěnka, extra křížovka ze života redakce a fotosoutěž „Nejlepší narozeninový dort", v níž se prezentují snímky čtenářů, kteří pro redakci dort upekli. Radost udělá i rozhovor s herečkou Martou Vančurovou, která je známá tím, že rozhovory téměř neposkytuje. Pro narozeninové Překvapení udělala výjimku a mimo jiné se svěřila s tím, jaká byla coby dvacetiletá slečna.

„Za dvacet let rozdalo Překvapení čtenářům výhry v celkové hodnotě více než 224 263 085 korun a pěknými výhrami potěšilo 152 336 čtenářek a čtenářů," uvedla Iva Vondrová, šéfredaktorka Překvapení.

Unikátní koncept spojení příběhů ze života, ženských témat (móda, krása, recepty) a soutěžních křížovek a kvízů si získal oblibu mezi čtenářkami i čtenáři, z nichž někteří si kupují časopis od prvního vydání dodnes. Šance vyhrát za správnou tajenku pěknou cenu je pro mnohé čtenáře zajímavá, ovšem většina z nich oceňuje pestrý mix křížovek a luštění jako zábavnou a aktivní formu relaxace.

Navíc redakce Překvapení téměř každý měsíc připravuje speciály, jakou jsou Velikonoce či Vánoce s Překvapením, Příběhy ke kafíčku, Léto s křížovkou a letos nově vydaný speciál Překvapení – Dezerty a křížovky ke kafíčku.

Týdeník Překvapení dosahuje stabilních výsledků v počtu prodaného nákladu i v inzertních příjmech.

Nová distribuční metoda Pražského deníku funguje už 10 dnů

05.05.2016

V pondělí 25. dubna začal vycházet Pražský deník v nové výrazně lepší a atraktivnější podobě a vydavatelský dům Vltava-Labe-Press ho začal distribuovat kromě běžné prodejní sítě také prostřednictvím tisícovky speciálních plastových pytlů, které jsou rozmístěny na viditelných místech po celé Praze a prostřednictvím kamelotů.

Téměř tisíc distribučních pytlů je instalováno po Praze a nejbližším okolí na sloupech tramvajového vedení, na telefonních budkách, na lavičkách, na nádražích a na mnoha dalších místech. Pražané si tak mohou v kteroukoli denní dobu po vhození deseti korun do kasičky vzít svůj výtisk Pražského deníku.

Pražský deník je distribuován také pomocí kamelotů v ranních hodinách ve vybraných stanicích pražského metra. V některých stanicích také probíhá reklamní distribuce zdarma, ale i ta postupně přejde v klasický prodej.

Přestože se noviny distribuují novými kanály, vzrostl prodej i na klasických prodejních místech. Čtenáři si mohou také vyzkoušet testovací předplatné na 14 dnů zdarma. To si již objednali stovky zájemců. Do konce května obdrží všichni Pražané do svých schránek speciální propagační vydání Pražského deníku.

Výrazně již vzrostl zájem inzerentů o Pražský deník a v důsledku toho inzertní objem.

„Přes počáteční překvapení se plastové pytle staly oblíbeným distribučním místem Pražanů. První den lidé odebírali z pytlů Pražský deník velmi opatrně, ale den ode dne se s touto metodou více sžívali. Počet kusů novin, které zůstávají v distribučních pytlích, nepřesahuje 25 % v průměru, přestože zatím nejsou všechny ještě optimálně rozmístěny a pozice se budou postupně měnit a usazovat. V souvislosti s distribučními pytli se objevilo vandalství a v současné době evidujeme několik desítek zničených pytlů a kasiček, které hned nahrazujeme novými. Obávali jsme se nicméně, že škody mohou být větší." uvedl k novému distribučnímu kanálu generální ředitel VLP Michal Klíma.

Pražský deník se čtenářům líbí. Kladné ohlasy od čtenářů nemáme jen z Prahy, ale i z regionů, kde Deníky prošly zatím jen částečnou změnou layoutu. Podle nich se Deník lépe čte, působí vzdušněji a moderněji a oceňují servisní charakter novin. S pozitivními reakcemi se setkáváme i na sociálních sítích.

Jiří Gono: „Gratuluji k zajímavé kampani. Pytel jsem dnes zaznamenal na Vysočanské, ale neměl jsem drobné. Příště vyzkouším. Uvidíme, zda u nás bude fungovat to, co funguje jinde."

Leona Daňková: „Mně se distribuce líbí. Viděla jsem to před lety ve Vídni pro víkendové noviny a fungovalo to."

Marcel Záděra: „Dobrý den… výborný nápad koupit si deník na zastávce tramvaje… je čtivější… děkuji… skvělý nápad… díky…"

distribuce-pytle distribuce-pytle-2

„S novým Pražským deníkem jsme nezměnili jen obsah a layout, ale přišli jsme i s novou metodou prodeje. Potvrzuje to, že i velké vydavatelství může přijít s něčím v zásadě revolučním. Navíc je to i takový sociální experiment české společnosti, jak jsme na tom s poctivostí. A ukazuje se, že to s námi ještě není tak špatné," řekl ředitel redakcí Roman Gallo.

zpusob-distribuce

„Registrujeme i zvýšený zájem o inzerci v Pražském deníku. Hned první den jsme museli navýšit počet stran, abychom čtenářům nepředkládali jen inzerci, a na začátku května už můžeme říci, že na tento měsíc máme splněný plán, který byl pro projekt stanoven," řekl Michal Klíma.

Relaunch Pražského deníku je podpořen reklamní kampaní, jak v outdooru, tak i rozhlasovou kampaní a sponzoringem na ČT a TV Prima. Maskot Pražského deníku Pan Deník je průvodcem nové rubriky Celebrity s Panem Deníkem v Top Star magazínu TV Prima. Potkat se s tímto maskotem můžete také v ulicích Prahy a to u Kiss Patrol, které s novinami rozdávají i ranní kávu.

distribuce-kava