Pražský deník: Zítra začíná soutěž o luxusní zájezdy

24.05.2016

Již zítra 25. května startuje v Pražském deníku velká jarní soutěž pro čtenáře, která potrvá až do 18. června. Denně mohou čtenáři soutěžit o ceny za 10 000 korun a každé pondělí o luxusní zájezd k moři.

Soutěž byla vyhlášena ve speciálním vydání Pražského deníku, které vyšlo v pátek 20. května a bylo distribuováno zdarma v rekordním nákladu 650 000 výtisků.

Pravidla soutěže jsou velmi jednoduchá. Každý den v Pražském deníku na straně 2 v hlavním tématu čtenáři naleznou zvýrazněné písmeno. Nalezené písmeno zašlou pomocí SMS do 24.00 hodin v den vydání Pražského deníku.

Každý den vybereme deset správných odpovědí (SMS), které vyhrávají ceny v hodnotě 10 000 korun. Vyhrává každá 10., 50., 100., 150., 200., 250., 300., 350., 400., 450. správná SMS. Tento týden se hraje o vstupenky na Prague Food festival, do Aquapalace Čestlice a do Divadla Kalich. Již v pondělí 6. června a následující dva pondělky rozhodne o výhercích zájezdů absolutně nejvyšší počet správných odpovědí zaslaných z jednoho telefonního čísla. Ve hře jsou celkem tři luxusní zájezdy od cestovní kanceláře Blue Style.

Podrobné informace o soutěži jsou k nalezení na http://www.denik.cz/souteze/velka-jarni-soutez-s-prazskym-denikem-20160517.html.

Kontakt:
Lenka Brandtová
vedoucí firemní komunikace

tel.: 272 015 276
mobil: 606 709 954
e-mail: lenka.brandtova@vlp.cz

Vychází speciální vydání Pražského deníku v nákladu 650 000 kusů

20.05.2016

Ode dneška je do schránek v Praze a jejím nejbližším okolí distribuováno speciální vydání Pražského deníku v rekordním nákladu 650 000 kusů.

Vydavatelství Vltava-Labe-Press se rozhodlo touto cestou Pražanům ukázat změny, které udělalo v Pražském deníku koncem dubna. Speciální Pražský deník je distribuován na území Prahy, Prahy-východ a Prahy-západ zdarma do schránek rezidentů. Distribuce začala dnes a bude ukončena do úterý 24. května.

Speciál má 24 stran. Hlavním tématem je pražská kriminalita, informace o tom, kde je a není v Praze bezpečno. Zároveň přinášíme pražský informační servis, mj. mapu nového parkování v metropoli. Celkově je speciál koncipován jako představení našich novin.  Chceme Pražanům ukázat, že Pražský deník je list pro ty, kteří v Praze žijí, pracují nebo studují a bezkonkurenčně nejvíce prostoru je věnováno pražským tématům. Nabízíme užitečné zprávy, poskytujeme praktický servis a informace z kultury a sportu. Navíc podtitul Pražského deníku je Praha – Česko – Svět, protože přinášíme i kompaktní zpravodajství z Česka a ze světa," řekl ke speciálnímu vydání Roman Gallo, ředitel redakcí Deníků. „Potěšil nás i mimořádný zájem inzerentů, který výrazně překonal naše už tak poměrně ambiciózní plány," dodal Gallo.

Ve speciálním vydání Pražského deníku bude vyhlášena soutěž pro čtenáře, která potrvá od 25. května do 18. června. Každý týden se soutěží o zahraniční zájezd v hodnotě 50 000 korun a denně o několik cen v hodnotě 10 000 korun.

Kontakt:
Lenka Brandtová
vedoucí firemní komunikace

tel.: 272 015 276
mobil: 606 709 954

Časopis Překvapení slaví 20. narozeniny

17.05.2016

Letošní jubilejní narozeninové Překvapení, které patří do portfolia vydavatelství Astrosat Media, vychází v pondělí 16. května 2016. K 20. narozeninám připravila redakce pro své příznivce speciální dárek – MAXIKŘÍŽOVKU formátu A2, aby si náruživí čtenáři a čtenářky mohli zaluštit „ve velkém."

V narozeninovém čísle budou kromě obvyklých rubrik i speciální vzpomínková redakční nástěnka, extra křížovka ze života redakce a fotosoutěž „Nejlepší narozeninový dort", v níž se prezentují snímky čtenářů, kteří pro redakci dort upekli. Radost udělá i rozhovor s herečkou Martou Vančurovou, která je známá tím, že rozhovory téměř neposkytuje. Pro narozeninové Překvapení udělala výjimku a mimo jiné se svěřila s tím, jaká byla coby dvacetiletá slečna.

„Za dvacet let rozdalo Překvapení čtenářům výhry v celkové hodnotě více než 224 263 085 korun a pěknými výhrami potěšilo 152 336 čtenářek a čtenářů," uvedla Iva Vondrová, šéfredaktorka Překvapení.

Unikátní koncept spojení příběhů ze života, ženských témat (móda, krása, recepty) a soutěžních křížovek a kvízů si získal oblibu mezi čtenářkami i čtenáři, z nichž někteří si kupují časopis od prvního vydání dodnes. Šance vyhrát za správnou tajenku pěknou cenu je pro mnohé čtenáře zajímavá, ovšem většina z nich oceňuje pestrý mix křížovek a luštění jako zábavnou a aktivní formu relaxace.

Navíc redakce Překvapení téměř každý měsíc připravuje speciály, jakou jsou Velikonoce či Vánoce s Překvapením, Příběhy ke kafíčku, Léto s křížovkou a letos nově vydaný speciál Překvapení – Dezerty a křížovky ke kafíčku.

Týdeník Překvapení dosahuje stabilních výsledků v počtu prodaného nákladu i v inzertních příjmech.

Nová distribuční metoda Pražského deníku funguje už 10 dnů

05.05.2016

V pondělí 25. dubna začal vycházet Pražský deník v nové výrazně lepší a atraktivnější podobě a vydavatelský dům Vltava-Labe-Press ho začal distribuovat kromě běžné prodejní sítě také prostřednictvím tisícovky speciálních plastových pytlů, které jsou rozmístěny na viditelných místech po celé Praze a prostřednictvím kamelotů.

Téměř tisíc distribučních pytlů je instalováno po Praze a nejbližším okolí na sloupech tramvajového vedení, na telefonních budkách, na lavičkách, na nádražích a na mnoha dalších místech. Pražané si tak mohou v kteroukoli denní dobu po vhození deseti korun do kasičky vzít svůj výtisk Pražského deníku.

Pražský deník je distribuován také pomocí kamelotů v ranních hodinách ve vybraných stanicích pražského metra. V některých stanicích také probíhá reklamní distribuce zdarma, ale i ta postupně přejde v klasický prodej.

Přestože se noviny distribuují novými kanály, vzrostl prodej i na klasických prodejních místech. Čtenáři si mohou také vyzkoušet testovací předplatné na 14 dnů zdarma. To si již objednali stovky zájemců. Do konce května obdrží všichni Pražané do svých schránek speciální propagační vydání Pražského deníku.

Výrazně již vzrostl zájem inzerentů o Pražský deník a v důsledku toho inzertní objem.

„Přes počáteční překvapení se plastové pytle staly oblíbeným distribučním místem Pražanů. První den lidé odebírali z pytlů Pražský deník velmi opatrně, ale den ode dne se s touto metodou více sžívali. Počet kusů novin, které zůstávají v distribučních pytlích, nepřesahuje 25 % v průměru, přestože zatím nejsou všechny ještě optimálně rozmístěny a pozice se budou postupně měnit a usazovat. V souvislosti s distribučními pytli se objevilo vandalství a v současné době evidujeme několik desítek zničených pytlů a kasiček, které hned nahrazujeme novými. Obávali jsme se nicméně, že škody mohou být větší." uvedl k novému distribučnímu kanálu generální ředitel VLP Michal Klíma.

Pražský deník se čtenářům líbí. Kladné ohlasy od čtenářů nemáme jen z Prahy, ale i z regionů, kde Deníky prošly zatím jen částečnou změnou layoutu. Podle nich se Deník lépe čte, působí vzdušněji a moderněji a oceňují servisní charakter novin. S pozitivními reakcemi se setkáváme i na sociálních sítích.

Jiří Gono: „Gratuluji k zajímavé kampani. Pytel jsem dnes zaznamenal na Vysočanské, ale neměl jsem drobné. Příště vyzkouším. Uvidíme, zda u nás bude fungovat to, co funguje jinde."

Leona Daňková: „Mně se distribuce líbí. Viděla jsem to před lety ve Vídni pro víkendové noviny a fungovalo to."

Marcel Záděra: „Dobrý den… výborný nápad koupit si deník na zastávce tramvaje… je čtivější… děkuji… skvělý nápad… díky…"

distribuce-pytle distribuce-pytle-2

„S novým Pražským deníkem jsme nezměnili jen obsah a layout, ale přišli jsme i s novou metodou prodeje. Potvrzuje to, že i velké vydavatelství může přijít s něčím v zásadě revolučním. Navíc je to i takový sociální experiment české společnosti, jak jsme na tom s poctivostí. A ukazuje se, že to s námi ještě není tak špatné," řekl ředitel redakcí Roman Gallo.

zpusob-distribuce

„Registrujeme i zvýšený zájem o inzerci v Pražském deníku. Hned první den jsme museli navýšit počet stran, abychom čtenářům nepředkládali jen inzerci, a na začátku května už můžeme říci, že na tento měsíc máme splněný plán, který byl pro projekt stanoven," řekl Michal Klíma.

Relaunch Pražského deníku je podpořen reklamní kampaní, jak v outdooru, tak i rozhlasovou kampaní a sponzoringem na ČT a TV Prima. Maskot Pražského deníku Pan Deník je průvodcem nové rubriky Celebrity s Panem Deníkem v Top Star magazínu TV Prima. Potkat se s tímto maskotem můžete také v ulicích Prahy a to u Kiss Patrol, které s novinami rozdávají i ranní kávu.

distribuce-kava





S novým Pražským deníkem přichází do ČR zcela nová metoda distribuce

25.04.2016

V pondělí 25. dubna vychází nový Pražský deník. Vydavatelský dům Vltava-Labe-Press připravil kompletní relaunch a redesign novin. Mění se obsahová skladba i layout listu. Menších grafických změn dozná také všech dalších 70 regionálních vydání Deníku. Od pondělního rána bude Pražský deník distribuován prostřednictvím 1000 speciálních plastových pytlů, které budou rozmístěny na viditelných místech po celé Praze. Současně se změnami v tištěné verzi se mění i web prazsky.denik.cz.

Tisíc distribučních pytlů bude v průběhu noci z neděle na pondělí instalováno po Praze na sloupech tramvajového vedení, na telefonních budkách, na lavičkách a na mnoha dalších místech. Pražané si tak budou moci po vhození desetikoruny do kasičky vzít svůj výtisk Pražského deníku. Ranní cesta pro noviny už nemůže být jednodušší. Distribuční pytle jsou běžné v Rakousku a ve Švýcarsku, ale v České republice budou použity poprvé. Na mnoha místech v Praze budou Deník prodávat kolportéři a noviny budou k dostání také v běžné síti prodejen tisku a rovněž prostřednictvím předplatného.

Nová koncepce Pražského deníku je výsledkem mnohaměsíční práce. „Postavení Deníku v Praze neodpovídá potenciálu, který Deník na pražském trhu má. Deník je všude jinde v republice buď lídr trhu, nebo je v žebříčku čtenosti druhý, maximálně třetí. V Praze chceme zásadně vylepšit své postavení, čímž posílíme Deník jako celek a upevníme tak své postavení nejčtenějších seriózních novin. Proto při startu Pražského deníku zlepšujeme obsah a strukturu i ostatních vydání Deníku. Obsah připravujeme ve spolupráci s týmem magazínu Dotyk a s redakcemi sesterského vydavatelství Astrosat Media. Využíváme tak potenciál druhého největšího vydavatelství v ČR," uvedl předseda představenstva a generální ředitel vydavatelství VLP Michal Klíma.

Projekt přeměny Pražského deníku řídí zkušený mediální manažer Roman Gallo: „Pražský deník je list pro ty, kteří v Praze žijí nebo pracují a bezkonkurenčně nejvíce prostoru je věnováno pražským tématům. Ale na rozdíl od dřívějška to není jen deník o Praze, ale hlavně deník pro Pražany. Chceme nabízet pozitivní a užitečné zprávy, poskytovat praktický servis. Podtitul Pražského deníku je Praha – Česko – Svět, protože budeme přinášet kompaktní zpravodajství z Česka, ze světa a z ekonomiky."

Layout Pražského deníku se mění zásadním způsobem. Titulní strana bude vizuálně silná mozaika fotografií s hlavní dominantní fotografií. Na druhé straně čtenáře osloví zajímavá témata zpracovaná v infografice. Následují informace z kultury a okrajových regionů Prahy. Připraveny jsou i další nové a nově pojaté rubriky jako Názory, Svět, lifestylové Jak na to a Svět celebrit. Dostatečný prostor je věnován samozřejmě sportu. Nově vytvořená záhlaví spolu s texty zarovnanými vlevo prospívají snadnějšímu čtení i celkovému odlehčení informací. Autorem grafického konceptu je Jiří Bušek.

Změny grafiky a layoutu se týkají nejen tištěného Pražského deníku, ale také webů www.prazsky.denik.cz, www.denik.cz a všech regionálních mutací. Hlavní stránka bude pestřejší. Čtenáři na ní najdou dvojnásobné množství zpráv. Objeví se například i dvě nové rubriky „Pro a proti" a „Moje místa" s novým designem a typem článků, který se zásadně liší od běžných textů na webu. Na hlavní stránce budou dva nové boxy „Městské zpravodajství" a „Vaše město". Novinkou bude i globální článek, který umožní publikovat text napříč celým deníkem. Bude využíván především pro propagaci mimořádných událostí, jakými jsou například Mistrovství světa v ledním hokeji, Euro, Letní olympijské hry apod. Změny se týkají také reklamní ploch, které budou konsolidovány v rámci celého webu. Internetové stránky budou samozřejmě přizpůsobeny mobilním zařízením.

Podle aktuálních výsledků Media projektu je Deník nejčtenějšími nebo druhými nejčtenějšími novinami ve většině krajů ČR. Denně ho čte 630 000 čtenářů a dosahuje denního prodaného nákladu až čtvrt miliónu výtisků.

Vydavatelství Vltava-Labe-Press koupilo portál o autech

11.04.2016

Vydavatelský dům Vltava-Labe-Press, který je od listopadu 2015 součástí investiční skupiny Penta, dnes koupil od vydavatelství Economia společnost Webfarm, která provozuje webový portál o autech Cars.cz.

Jedná se o první akvizici v online divizi, která ve vydavatelství Vltava-Labe-Press vznikla teprve letos v únoru. „Při vstupu společnosti Penta do VLP jsme si vytýčili několik cílů. Jedním z těch nejdůležitějších je posílit digitál. Poměr výnosů z digitálu na celkových výnosech představuje ve VLP zatím 10 - 15 %, a to chceme změnit," uvedl Michal Klíma, generální ředitel VLP.

Od nákupu webového portálu o autech si VLP slibuje vyšší zásah na cílovou skupinu muži, na kterou se obecně v médiích hůře cílí.

VLP se s vydavatelstvím Economia dohodlo na další spolupráci.
"Jsme rádi, že portál Cars.cz kupuje silný investor a plánuje jeho další rozvoj. Centrum.cz a cars.cz budou nadále spolupracovat na smluvní bázi," dodává Roman Latuske, generální ředitel mediálního domu Economia.

Vychází speciál časopisu Kreativ Pletení pro úplné začátečníky

18.03.2016

Vydavatelství Astrosat Media, které je součástí mediální skupiny VLP, právě vydává další speciál časopisu Kreativ Pletení pro úplné začátečníky. Reaguje tak na nový trend, díky kterému se ruční práce stávají moderní zábavou. Časopis za 129 Kč bude v prodeji dva měsíce.

Speciál Pletení pro úplné začátečníky je nabitý praktickými informacemi pro lidi, kteří se s pletením teprve seznamují. Všechny postupy redakce osobně vyzkoušela a o své zkušenosti se podělila. Na 100 stránkách získají čtenářky přesné a přehledné fotopostupy, díky kterým zvládnou jednoduché i složitější výtvory. Speciál je doplněný QR kódy, které přivedou čtenářky na webové stránky www.ikreativ.cz, kde naleznou videa s pletacími návody.

Prodej speciálu bude podpořen redakčně i inzertně nejen v časopisu Kreativ, ale i v dalších titulech vydavatelství a on-line aktivitami.
Předchozí speciál časopisu Kreativ Omalovánky pro dospělé patří mezi nejúspěšnější projekty této značky a pro velký zájem byl vydán dotisk.

Slavnostní vyhlášení ankety TOP DOMY 2016 časopisu DŮM&ZAHRADA

18.03.2016

V úterý 15. března proběhlo v prostorách luxusní restaurace Občanská plovárna slavnostní vyhlášení již 14. ročníku prestižní soutěžní ankety o titul TOP DŮM, kterou tradičně pořádá nejčtenější časopis o bydlení a bytové kultuře, DŮM&ZAHRADA, titul vydavatelského domu Astrosat Media.

Tradiční soutěžní přehlídka se váže ke speciálnímu vydání magazínu TOP DOMY. Speciál přináší ucelenou přehlídku dodavatelů rodinných domů a jejich projektů a čtenářům představuje ty nejzajímavější rodinné domy, které pro následující rok dodavatelské firmy představují jako své novinky.

Hlasování v anketě proběhlo dvoukolově, porota z řad odborníků v oblasti architektury a stavebnictví nejprve vybrala dvacet čtyři finalistů, pět z každé ze tří velikostních kategorií (Domy s užitnou plochou do 100 m2, do 150 m2 a nad 150 m2). Z nich pak ve druhém kole vybrala tři domy poctěné titulem TOP DŮM pro příslušnou velikostní kategorii.

Čtenáři časopisu DŮM&ZAHRADA ve druhém kolem hlasování, které proběhlo na stránkách www.dumazahrada.cz, vybrali své tři vítěze, kteří získali titul TOP DŮM v jednotlivé velikostní kategorii podle čtenářů. Napříč všemi velikostními kategoriemi pak porota vybrala šest domů poctěných speciálními tituly jako např. rodinný dům v pasivním energetickém standardu, dřevostavba a dostupný dům.

„Mám velkou radost, že počet účastníků ankety TOP DOMY rok od roku roste. Dobře to ilustruje oživení ekonomické situace a zesilující zájem o bydlení v rodinném domě. Tomu napovídá i rostoucí čtenost časopisu DŮM&ZAHRADA, který si každý měsíc přečte 120 000 čtenářů, což je v jeho segmentu naprosto bezkonkurenční číslo. Za to patří našim čtenářům obrovský dík," dodává šéfredaktor časopisu DŮM&ZAHRADA a speciálu TOP DOMY Ondřej Krejčí.

Výsledky soutěže jsou zveřejněny na webových stránkách časopisu DŮM&ZAHRADA. http://www.dumazahrada.cz/bydleni/zajimavosti/23404-top-domy-2016-vitez/#.VurdchHXbL8

VLP uvádí inzertní tarif zaměřený na sportovní fanoušky

07.03.2016

Vydavatelská skupina Vltava-Labe-Press dnes představila další inzertní balíček s názvem BIG GOAL. Jedná se o první tarif na českém inzertním trhu, který kombinuje inzerci v deníku, magazínech a tabletovém titulu. Zároveň se jedná o první tarif, který nabízí tematické umístění u sportovních rubrik, článků a programů a přináši formáty nad rámec inzertních stran. Inzertní kombinace BIG GOAL bude možné objednat od 7. března a bude obsahovat tituly Deník, TV magazín, Týdeník Květy, TV star a tabletový magazín Dotyk.

Nový inzertní produkt BIG GOAL je druhým společným tarifem vydavatelství Vltava-Labe-Press, které vydává v 71 mutacích nejčtenější nebulvární deník s názvem Deník, a vydavatelství Astrosat Media, které vydává lifestylové a televizní magazíny.

„Nová vlastnická struktura nám umožňuje přicházet s novými inzertními tarify. Minulý měsíc jsme uvedli BIG HIT, který měl největší zásah na trhu. Teď klientům nabízíme BIG GOAL, který je zaměřen na sportovní fanoušky a klienti tak mohou inzerovat u příležitostí sportovních událostí letošního roku," uvedl Michal Klíma, generální ředitel VLP.

Díky balíčku BIG GOAL klient osloví 1 862 000 čtenářů, což představuje více jak pětinu populace ČR ve věku 12 – 79 let. Z toho 852 000 českých mužů, na které se obecně v médiích hůře cílí. Zadavatel svým sdělením osloví každého páteho muže v Česku.
(zdroj: MediaProjekt 3. + 4. Q 2015, interní výzkum Dotyk)

„Nový tarif Big Goal je unikátní jak v propojení deníku, magazínu a tabletového titulu, tak i v jasné přidané hodnotě," říká Milan Mokráň, výkonný ředitel VLP. „Po úspešném startu našeho prvního tarifu klienti projevili zájem o možnost propagace, která by zohledňovala aktuální dění s benefitem navíc, na co jsme se rozhodli promtně reagovat. Zároveň je to v našem deklarovaném plánu přinášet každý měsíc nový inzertní produkt na trh," doplnil.

Vltava-Labe-Press: Významné personální změny ve vedení

29.02.2016

Vydavatelská skupina Vltava-Labe-Press získává do vedení další odborníky. Obchodním ředitelem se od 1. dubna stane Petr Marek. Od 1. března nastupuje na pozici ředitelky pro finanční a strategické řízení Dominika Kalinová a na pozici ředitele distribuce Josef Moravec. Eva Hanáková, šéfredaktorka Dotyku, se stala zástupkyní generálního ředitele pro obsahové strategie.

Mým cílem je, aby ve vydavatelství Vltava-Labe-Press pracovali profesionálové z mediální branže a těmi Eva Hanáková, Petr Marek a Josef Moravec bezesporu jsou. Jejich úkolem je zvýšit obsahovou úroveň, inzertní výnosy i čtenost Deníku. Dominika Kalinová je už od listopadu členkou představenstva VLP a bude odpovídat za akviziční a rozvojové projekty," uvedl Michal Klíma, generální ředitel VLP.

Eva Hanáková spolu s Michalem Klímou založila vydavatelství Tablet Media, které začalo vydávat v květnu 2013 týdeník Dotyk, první ryze tabletový týdeník v Česku. Pod jejím vedením získal DOTYK řadu výrazných domácích i zahraničních ocenění. Většinu svého profesního života pracovala ve vedení publikací vydavatelství Economia. Od roku 2005 řídila sekci Podniky a trhy deníku Hospodářské noviny. Čtyři roky byla šéfredaktorkou týdeníku Ekonom. Za jejího působení magazín posílil svoji pozici na trhu a stal se Časopisem roku 2008.

Dominika Kalinová působila v Pentě na pozici investičního manažera, kde měla na starosti akvizice a řízení projektů AB Facility a AERO Vodochody, které patří mezi největší firmy ve svých oborech. V minulosti pracovala ve společnostech Siemens a Casspeat. Je členkou představenstva VLP. Vystudovala VŠE, Rotterdam School of Management a London Business School.

Petr Marek byl dlouholetý člen vedení ve vydavatelství Mafra zodpovědný za obchod. Od roku 2007 byl jako člen představenstva odpovědný za řízení a rozvoj společnosti Mafra a jejích dceřiných společností. Naposledy pracoval jako výkonný ředitel ve vydavatelství Strategic Consulting.

Josef Moravec přichází z vydavatelství Economia, kde pracoval od roku 2014 jako ředitel distribuce, výroby a obchodu. V letech 2009 až 2014 působil jako ředitel distribuce ve vydavatelství Mafra. V minulosti pracoval na různých obchodních pozicích v ČSOB, Českém Telecomu, Gillette Czech a Henkelu.