Čtenost titulů VLTAVA LABE MEDIA prudce vzrostla

11.08.2016

Nárůst čtenosti Pražského deníku předčil očekávání. VLTAVA LABE MEDIA zaznamenala unikátní nárůst čtenosti všech svých magazínů a zvýšila zásah trhu.

Čtenost Pražského deníku vzrostla o více než 60 %! Vyplývá to z výsledků MEDIAPROJEKTu, realizovaného společnostmi MEDIAN a STEM/MARK v období od 1. ledna 2016 do 30. června 2016 ve srovnání s obdobím IV. čtvrtletí 2015 a I. čtvrtletí 2016. V meziročním srovnání se jeho čtenost zvýšila dokonce více než 2,5x.

„Úspěch Pražského deníku vysoce předčil naše očekávání a je nepochybně výsledkem obsahových i distribučních změn, které jsme provedli v druhém čtvrtletí. Je to pro nás velkou posilou pro realizaci obsahových změn, které proběhnou v Deníku na podzim," okomentoval výsledky MEDIAPROJEKTu Michal Klíma, předseda představenstva a generální ředitel vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA.

Nárůst zaznamenal Deník i v dalších regionech a vzrostla i jeho celková národní čtenost oproti předchozím výsledkům o 2 %. Většině novin ve stejném období čtenost tak jako dříve klesala.

Ve Středočeském kraji Deník vystřídal Mladou frontu Dnes na pozici nejčtenějšího nebulvárního titulu. Tuto pozici má Deník v deseti krajích ČR. Pouze ve čtyřech krajích je ve čtenosti až za Mladou frontou Dnes.

„Věříme, že skvělý výsledek Pražského deníku je teprve začátkem. Vždyť právě zveřejněné výsledky průzkumu čtenosti odrážejí pouze z jedné třetiny časové období po relaunchi Pražského deníku,"  upozornil Roman Gallo, ředitel redakcí Deníku.

Významné nárůsty čtenosti vykázaly také všechny ostatní tituly vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA. TV magazín je nejčtenějším titulem vůbec, jeho čtenost vzrostla od předchozích výsledků o 6 % a zvýšil se tak náskok mezi ním a titulem druhým v pořadí, jehož čtenost naopak klesla. Uspěly také další programové tituly vydávané našim vydavatelstvím: TV mini a TV star zvýšily od minulých výsledků počet čtenářů shodně o 7 %.

Mimořádný úspěch zaznamenal měsíčník Glanc, jehož čtenost oproti minulým výsledkům vzrostla o 22 %. Počet čtenářů narostl i magazínu Praktická žena Kreativ (8 %) a Kondice (7 %). Meziroční nárůst Kondice činí dokonce 38 %. Také tituly pro ženy vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA posílily. Čtenost Překvapení vzrostla meziročně o 11 % a Vlasty o 7 %. Měsíčník Dům a zahrada je opět nejčtenějším magazínem v kategorii bytová kultura, jeho meziroční čtenost narostla o 8 %, také magazín Story v meziročním srovnání narostl o 8 %.

Týdeník Květy vystřídal na pozici nejčtenějšího zpravodajského magazínu týdeník Reflex! Čtenost Květů se zvýšila o 10 % oproti předchozímu období, meziročně čtenost vzrostla o více než 26 % a dosahuje nyní 264 tisíc čtenářů.

„Úspěch Týdeníku Květy je pro nás velkým zadostiučiněním," komentuje výsledky ředitelka magazínů Mirka Zlatníková, „potvrdila se správnost změn v redakčním konceptu, které jsme v magazínu provedli. A je skvělé, že podobně roste čtenost všem našim magazínům."

O 4,5 % vzrostla meziročně čtenost magazínu National Geographic a Gurmet zvýšil čtenost dokonce o 8 %.

Aktuální výsledky vydavatelství v MEDIAPROJEKTu shrnul obchodní ředitel Petr Marek: „Je to naprosto unikátní vývoj. Všem titulům naší společnosti bez výjimky narostla čtenost."

Celkový výsledek vydavatelství okomentoval Michal Klíma: „Jsem rád, že se potvrzuje se, že čtenáři pozitivně a rychle reagují na obsahové změny. Přál bych si, aby se pozitivní odezva potvrdila i v dalších měřeních MEDIAPROJEKTu."

Celkově čtenost titulů vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA vzrostla meziročně o 7 % a dosáhla téměř 3 milionů čtenářů. Celkový dosah všech titulů vydavatelství v delším období činí 4,7 milionů čtenářů, což představuje 53 % populace.

V době konání LOH mění regionální Deníky své logo

08.08.2016

Po dobu konání XXXI. letních olympijských her mění regionální Deníky své logo. Od relaunche Pražského deníku je to již podruhé. První příležitostné logo vyšlo 14. července a vztahovalo se k obsahu letní přílohy Deníku.

Deník si nenechal ujít zahájení LOH v Riu a při této příležitosti pozměnil své logo. Stejně jako u předchozího loga vztahujícího se k obsahu novin je jeho autorem artdirektor Jiří Bušek.

Originální logo zdůrazňuje, že Deník bude k největšímu letošnímu svátku sportu – XXXI. letním olympijským hrám - přinášet nejen podrobné zpravodajství, ale i osobními postřehy sportovního reportéra Deníku Martina Mlse přímo z místa konání.

„Upravené logo Deníku u příležitosti konání letní olympiády vizuálně a hravě symbolizuje tři týdny žhavých zpráv z Ria, které budou čtenářům přinášet Deníky a samozřejmě jejich online verze," uvedl Roman Gallo, ředitel redakcí.

Vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA (dříve Vltava-Labe-Press) na sportovní fanoušky rozhodně nezapomíná. Tento týden začalo vydávat novýprogramový týdeník TV sport. Ten kromě hlavních televizních stanic přináší televizní program všech sportovních stanic dostupných v ČR. Čtenáři tak najdou na jednom místě kompletní a přehledný program 23 sportovních stanic.

Vltava Labe Media uvádí na trh nový titul TV sport

29.07.2016

Vydavatelství Vltava Labe Media rozšiřuje svůj segment programových titulů a vydává nový programový týdeník TV sport. Ten kromě hlavních televizních stanic přináší televizní program všech sportovních stanic dostupných v ČR. Čtenáři tak najdou na jednom místě kompletní a přehledný program 23 sportovních stanic. Žádný jiný programový týdeník takový servis čtenářům a inzerentům nenabízí.

První vydání týdeníku TV sport vychází v pondělí 1. srpna s programem platným od 5. srpna, kdy začínají Olympijské hry, za cenu 9,90 Kč. Uvedení na trh je doprovázen nadlinkovou kampaní zahrnující TV, radio, print, bigboardy i on-line a řadou podlinkových aktivit.

„Naše programové tituly jsou velmi úspěšné a doufáme, že v této tradici bude pokračovat i nový titul TV Sport. Uvedením tohoto časopisu reagujeme na situaci na trhu, kdy operátoři a televizní provozovatelé intenzivně rozšiřují kanály o sportovní stanice, například O2 na začátku srpna spouští na O2 TV další kanál O2 TV Fotbal", uvedla Mirka Zlatníková, ředitelka redakcí časopisů.

Čtenářem je muž ve věku nad 30 let se zájmem o sportovní dění. Sportem se baví, sleduje ho, komentuje, někdy sport i aktivně provozuje. Fandění je pro něho příjemná povinnost, hobby a vášeň zároveň.

Deníky dnes vycházejí se speciálním logem

14.07.2016

Do rukou dnes čtenáři dostávají výjimečné číslo Deníku. Dnes mimořádně Deníky vycházejí se speciálním letním logem a s letní přílohou.

Logo se vztahem k obsahu bude Deník používat sice nepravidelně, ale určitě ne ojediněle. Čtenáři se mohou těšit na další aktuální varianty od artdirectora Jiřího Buška. „Kreativní úpravy loga, které známe od společnosti Google, nám umožňují vyzdvihnout důležitý prvek v Deníku. Věříme, že se čtenářům tento skvělý způsob, jak zdůraznit obsah novin, zalíbí," uvedl Roman Gallo, ředitel redakcí Deníku.

Letní příloha je plná dobrých zpráv, které se k létu hodí. Čtenáři zde naleznou servisní informace například kam vyrazit v parném létě k vodě, jak si poradit s cestovní nevolností, dehydratací nebo s jet lagem. Jak se vypořádat se dvěma měsíci volna, aby byli spokojení rodiče i jejich děti, nebo jak se v horkých dnech postarat o domácí miláčky. Určitě se cestovatelům budou hodit i informace, jak fotografovat o dovolené. V Deníku samozřejmě nebudou chybět kulturní tipy, na které jsou čtenáři zvyklí.

Magazín Dotyk spouští nový web

30.06.2016

Magazín Dotyk vydavatelství Vltava-Labe-Press spustil novou modernější verzi svého webu. Cílem této změny je zpřístupnit kvalitní obsah Dotyku širšímu publiku.

Magazíny rodiny Dotyk procházejí výraznější změnou poprvé po třech letech. Čtenářům tak přináší dokonalý uživatelský zážitek na všech zařízeních, dále pak rychlost načítání a přehlednost. Změna se týká nejen publicistického týdeníku, ale také byznysového týdeníku Dotyk Byznys. Nový web i aplikace Dotyku spojí obsah obou magazínů do jedné platformy, a to jak webové, tak do mobilní a tabletové aplikace.

„Obsah Dotyku se rozšířením o webovou platformu, v souladu s posledními trendy v médiích, může dostat mezi daleko širší skupinu čtenářů a zároveň ho bude daleko snazší sdílet na sociálních sítích, jakožto rostoucím zdroji pro získávání informací. A to si Dotyk se svým vysoce kvalitním obsahem určitě zaslouží," řekl Michal Klíma, generální ředitel VLP.

„Dotyk na novém webu zkrátil periodicitu, články jsou publikovány v průběhu každého dne. Dotyk je nyní "online-first" magazínem. Inzertní formáty vedle tabletové verze zahrnují i standardní webovou inzerci, takže Dotyk se pro inzerenty stává atraktivnějším médiem," uvedl Petr Bednář, ředitel digitální divize.

Novinkou je prezentace článků prostřednictvím tzv. trendů, tedy témat, která aktuálně hýbou společností. Trendy čtenářům umožní rychlou orientaci v dění doma i ve světě a zároveň nabídnou možnost hlubšího poznání problematiky. Na webu Dotyk.cz se rovněž objevila nová rubrika "Exkluzivně" prezentující unikátní a rychlé zprávy zejména z oblasti byznysu.

„Nová aplikace pro tablety, která nahradí tu stávající, bude mnohem více propojená s webem," doplnila Eva Hanáková, ředitelka redakcí magazínů Dotyk. A dodala: „Kromě toho máme i novou aplikaci pro mobilní telefony, které se postupně stávají tou hlavní platformou, z níž lidé čerpají informace."

Prodej inzerce do všech platforem Dotyku zajišťuje agentura AdActive, ve které VLP získalo před pár dny stoprocentní podíl, a která tak je obchodním zastoupením pro digitální aktivity celé skupiny. Inzertní produkty nyní vedle tabletové verze zahrnují i klasické webové formáty.

Vltava-Labe-Press, Astrosat Media a Tablet Media sfúzují do jedné firmy

29.06.2016

Společnosti Vltava-Labe-Press, Astrosat Media a Tablet Media se sloučí do jedné společnosti s novým názvem Vltava Labe Media a jako samostatné firmy zaniknou. K fúzi dojde od července 2016.

Společnost Penta resp. Angaur je v současnosti jediným akcionářem vydavatelství Vltava-Labe-Press a Tablet Media. Vltava-Labe-Press je pak jediným akcionářem vydavatelství Astrosat Media. Fúzí se tak završí akvizice jednotlivých společností, které Penta na českém mediálním trhu v minulém roce získala.

Se změnou názvu společnosti dochází i ke změně sídla, které bude v Praze Jinonicích v budově Aviatica v komplexu Waltrovka.

Mediální skupina Vltava Labe Media je druhým největším subjektem na tištěném trhu z pohledu celkového zásahu počtu čtenářů.

Pražskému deníku se relaunch vyplácí

27.06.2016

Pražský deník vychází v nové podobě právě dva měsíce. Během této krátké doby se zařadil mezi hlavní tištěná média v Praze. Na konci června jej čte 15 krát více čtenářů než před startem projektu. Unikátní metoda distribučních pytlů, kterou Pražský deník uvedl na český trh, se potvrdila jako účinný marketingový a distribuční nástroj. Jejím prostřednictvím je nyní distribuováno zhruba 12 tisíc výtisků denně.

Vydavatelství Vltava Labe Press (VLP) se podařilo úspěšně vytvořit nový distribuční kanál pro tištěné noviny – samoobslužné distribuční pytle. Výsledky dokazují, že Pražané si během dvou měsíců na tuto novou metodu zvykli. „Pytle nám jednoznačně pomohly při rozjezdu projektu, kdy jsme potřebovali dostat Pražský deník k maximálnímu počtu čtenářů," uvedl Michal Klíma, předseda představenstva a generální ředitel VLP. „Věděli jsme, že část novin si čtenáři odeberou bez zaplacení. To je běžný jev při zavádění této metody i v jiných zemích. Ale ochota lidí platit za naše noviny distribuované prostřednictvím pytlů, roste. Pro nás nejsou pytle jen cestou, jak zvýšit prodej, ale rovněž marketingovým nástrojem a ten funguje více než dobře. Značka Pražský deník je po dvou měsících opět známá," dodal Michal Klíma.

Distribuční pytle provázel od počátku zájem ze strany médií, občanů, ale také vandalů. Denně jich byly zničeny desítky. „S vandalismem jsme počítali. Máme vytvořenu fungující logistiku a technické zajištění. Zničená místa tak dokážeme rychle opravit či nahradit novými pytli. Po dvou měsících na trhu se však počet zničených distribučních míst výrazně snížil," řekl Roman Gallo, ředitel redakcí Deníku.

První měsíc projektu bylo v rámci marketingové kampaně dodáváno na trh 70 tisíc výtisků denně, převážně zdarma. Postupně Pražský deník přešel na placené formy distribuce. Prodej v trafikách se zněkolikanásobil oproti stavu před startem projektu. Stále populárnější a úspěšnější je prodej novin prostřednictvím kolportérů, kteří se vrátili do ulic spolu s Pražským deníkem. „Čtenáři zpočátku nechtěli za noviny u kamelotů platit. Zvyk odebírat noviny zdarma je v Praze silný. Dnes se však počet našich novin prodaných na ulici zvyšuje. Současně získáváme mnoho nových předplatitelů" upřesnil Roman Gallo.

Pozitivním efektem restartu Pražského deníku je nárůst inzertních výnosů v Praze. „Inzertní plán výrazně překračujeme. Za první dva měsíce nové podoby Pražského deníku máme vyšší inzertní výnosy než vloni za celé pololetí," prozradil Michal Klíma, předseda představenstva a generální ředitel VLP.

Vltava-Labe-Press koupilo největší internetové media zastupitelství

15.06.2016

Vydavatelský dům Vltava-Labe-Press, který je od listopadu 2015 součástí investiční skupiny Penta, dnes koupil největší internetové media zastupitelství v České republice AdActive, které nabízí komplexní služby v oblasti on-line marketingu.

VLP do této doby drželo 30 % společnosti AdActive. Další podíly vlastnili Jan Vobecký, Petr Ott a Tereza Kosíková. Podpisem smlouvy se stává VLP stoprocentním vlastníkem, avšak firma AdActive zůstává dál samostatnou společností. Bývalí majitelé budou i nadále působit ve společnosti a podílet se na dalším rozvoji firmy. „Všechny vztahy se zastupovanými médii, inzertními klienty a mediálními agenturami zůstávají v platnosti. Vstup silného investora je logickým krokem k dalšímu rozvoji firmy," řekl Jan Vobecký, jednatel společnosti AdActive.

„Koupě společnosti AdActive je významným krokem k jednomu z klíčových cílů, která VLP má v oblasti digitálu. Tato akvizice bezesporu posouvá celé vydavatelství k pozici lídra v online," uvedl Michal Klíma, generální ředitel a předseda představenstva VLP.

AdActive zastupuje přes osm desítek webů. Celková návštěvnost v měsíci květnu dosáhla podle NetMonitoru 4,14 milionu reálných uživatelů. To skupinu zastupovaných webů AdActive řadí v českém internetu na třetí místo za Mafru a Seznam.cz.

„Do budoucna hodláme rozvíjet jak pozici AdActivu na trhu mediazastupitelů, tak vlastní online aktivity VLP," doplnil Petr Bednář, ředitel digitální divize VLP.

Miliardáři první republiky. Vychází první tištěný speciál týdeníku Dotyk

30.05.2016

Týdeník Dotyk z vydavatelství Vltava-Labe-Press uvedl na trh svůj první tištěný speciál. Ten přináší příběhy slavných českých značek a jejich zakladatelů z dob první republiky i monarchie.

Tištěný speciál "Miliardáři první republiky" doposud ryze digitálního týdeníku Dotyk popisuje ságy rodiny Baťů a dalších podnikatelských rodů. Publikace představuje elitu, která dala základy průmyslu a podnikání v zemích českých. Kromě toho ukazuje, kterak se dělal byznys za dob tatíčka Masaryka nebo za císaře pána.

„Čtenář v magazínu najde profily osobností, jejichž značky - v různých podobách - mnohdy přežily až do současnosti. Dozví se, jakými bysnysovými zásadami se tito průkopníci českého byznysu řídili. Co byly jejich silné stránky a slabiny. Nebo třeba s kým z politiků spolupracovali," uvedla Eva Hanáková, zástupkyně generálního ředitele VLP pro obsahové strategie a šéfredaktorka Dotyku.

Kdo se mezi tuto elitu řadí? Tak třeba:
- Emil Škoda, zakladatel plzeňské strojírenské Škodovky
- František Křižík, vynálezce a elektrotechnik, jenž přivedl elektřinu do českých měst a vesnic
- Jaroslav Preiss, vlivný prvorepublikový šéf Živnostenské banky
- Hanna Podolská, první dáma české módy a majitelka nejznámějšího pražského módního salonu
- Adolf Loos, geniální architekt z Brna
- František Serafin Odkolek, legenda českého mlynářství a pekařství
- Tomáš Baťa, celosvětově uznávaný obuvnický král ze Zlína
- a mnozí další.

Speciál "Miliardáři První republiky" je k dostání na novinových stáncích a lze jej i objednat formou SMS. Vydání má 132 stran a stojí 89 korun.

Pražský deník: Zítra začíná soutěž o luxusní zájezdy

24.05.2016

Již zítra 25. května startuje v Pražském deníku velká jarní soutěž pro čtenáře, která potrvá až do 18. června. Denně mohou čtenáři soutěžit o ceny za 10 000 korun a každé pondělí o luxusní zájezd k moři.

Soutěž byla vyhlášena ve speciálním vydání Pražského deníku, které vyšlo v pátek 20. května a bylo distribuováno zdarma v rekordním nákladu 650 000 výtisků.

Pravidla soutěže jsou velmi jednoduchá. Každý den v Pražském deníku na straně 2 v hlavním tématu čtenáři naleznou zvýrazněné písmeno. Nalezené písmeno zašlou pomocí SMS do 24.00 hodin v den vydání Pražského deníku.

Každý den vybereme deset správných odpovědí (SMS), které vyhrávají ceny v hodnotě 10 000 korun. Vyhrává každá 10., 50., 100., 150., 200., 250., 300., 350., 400., 450. správná SMS. Tento týden se hraje o vstupenky na Prague Food festival, do Aquapalace Čestlice a do Divadla Kalich. Již v pondělí 6. června a následující dva pondělky rozhodne o výhercích zájezdů absolutně nejvyšší počet správných odpovědí zaslaných z jednoho telefonního čísla. Ve hře jsou celkem tři luxusní zájezdy od cestovní kanceláře Blue Style.

Podrobné informace o soutěži jsou k nalezení na http://www.denik.cz/souteze/velka-jarni-soutez-s-prazskym-denikem-20160517.html.